Kohout, Pavel - Katyně

Postavy a děj románu Katyně je vymyšlen. Autor nás zavede do normálního světa s nenormální činností – tou je střední škola pro profesionální katy.

Hlavní postavou je Lízinka Tachecí, půvabná, normální holka, která je ale velmi hloupá. Ukončila základní školu a snaží se o přijetí na konzervatoř. Marně. Všechny ostatní školy jsou již plně obsazeny. Její rodiče, doktor Oskar Tachecí a Lucie Tachecí však trvají na středním vzdělání zakončené maturitou na jakéko-li střední škole.

Lízinka Tachecí dostává jedinečnou příležitost stát se katem, respektive katyní. Požadavky pro přijetí na Střední učiliště popravních věd nejsou hrozné, jen obyčejné přijímací zkoušky ze zabytí kapra a podříznutí slepice. Lízinka je tedy úspěšně přijata a profesora popravních věd Vlka a docenta Šimsu čeká nelehký úkol, naučit Lízinku všemu mučení a popravování.

Lízinka pilně studuje. Během studia ovšem nepromluví jediné slovo. Studuje původ a způsoby nejrůznějších způsobů mučení a popravování. Součástí studia jsou názorné praktické ukázky.

Blíží se maturitní zkouška z popravních věd. Jejím obsahem je skutečná poprava odsouzeného trestance oběšením. Lízinka ovšem zanechá chladnou hlavu a popravu provede naprosto dokonale, tudíž se stává profesionální katyní.

Kniha Katyně podle mého názoru nejeví moc velký zájem u čtenáře. Komu by se chtělo v běžném životě pomýšlet na to, že vedle 21. století, internetu, digitální komunikace by existovala popravní škola a kat by bylo běžné zaměstnání.

Hodnocení čtenářského deníku Kohout, Pavel - Katyně

Líbila se ti práce?

Podrobnosti

  26. červenec 2007
  9 557×
  218 slov

Podobné studijní materiály

Komentáře k čtenářskému deníku Kohout, Pavel - Katyně

Štěpánka
Jestli si tuto kniho opravdu četl(a) nemohl(a) si tento nesmysl napsat!