-v tržní ekonomické soustavě si podnikatelé konkurují a jejich soutěžení vede k žádoucí převaze nabídky nad poptávkou
-zákonem 63/93 o ochraně hospodářské soutěže jsou zakázány a považují se za neplatné tzv. Kartelové dohody podnikatelů, jimiž by podnikatelé vyloučili své soutěžení vzájemným dorozuměním – na cenách, o rozdělení trhu, nákupních zdrojů a o jiné spolupráci likvidují jejich konkurenci
-v hospodářské soutěži je nutné dodržovat morální zásady a pravidla poctivého podnikání , jinak dochází k poškození jiného soutěžitele nebo spotřebitele a toto nazýváme Nekalá soutěž
Za nekalou soutěž se zejména považuje
1.Klamavá reklama
-je řízení údajů o vlastním nebo cizím podniku, jeho výrobcích či výkonech a získat tím prospěch na úkor jiných soutěžitelů
-způsob-mluveným nebo psaným slovem, tiskem, vyobrazením, fotografií, rozhlasem, televizí
2.Klamavé označení zboží a služeb
-je každé označení, které způsobilé vyvolat v hospodářském styku milnou domněnku, že zboží pochází z určitého státu od určitého výrobce, vykazuje zvláštní charakteristické znaky nebo jakost
3.Vyvolání nebezpečí záměru
-užité jména, která užívá po právu jiný obchodní subjekt, určité zvláštní označení podniku nebo označení výrobku napodobených cizích výrobků
4.Parazitování na pověsti podniku
-je využívání pověsti podniku, výrobků nebo služeb jiného soutěžitele s cílem získat pro sebe nebo jiného výhody, kterých by jinak nedosáhl
5.Podplácení
-soutěžitel osobě, která je členem statutárního orgánu jiného soutěžitele nabídne, slíbí jakýkoliv prospěch, aby na úkor jiných pro sebe nebo cizího získal výhodu
-nebo na druhé straně úplatek osoba žádá
6.Ohrožování zdraví a životní prostředí
-je jednání jimiž soutěžitel skresluje podmínky tím, že provozuje výrobu, uvádí na trh výrobky, které ohrožují život člověka nebo životní prostředí
7.Zlehčování
8.Porušení obchodního tajemství
28. prosinec 2012
4 234×
266 slov