Značka výrobku

- má význam pro výrobce, obchodníka i spotřebitele (odlišuje výrobek od konkurence)
- je zárukou kvality
- měla by mít odlišující schopnost
- jméno značky by mělo být krátké, snadno vyslovitelné a zapamatovatelné

značka = identifikace zboží určitého výrobce pomocí jména, symbolu, čísla, tvaru nebo jejich vzájemnou kombinací

ochranná známka (obchodní značka registrovaná) = součást značky výrobku, je právně chráněna
generické výrobky (neznačkové) – počátkem 80. let; zboží je jednoduše a nenápaditě zabaleno (levnější, méně kvalitní)
značka výrobce
vlastní značka – zavádějí ji obchodní firmy; nákladná záležitost (velkým firmám se vyplatí); výrobky jsou levnější za stejnou kvalitu

význam značky
pro zákazníka:
- sděluje zákazníkovi image výrobku (snižuje množství potřebných informací kupujícího)
- vede ke konzistenci v nákupním chování (zákazník očekává stejnou kvalitu od výrobků jedné značky)
pro výrobce:
- vystupuje z anonymity
- základ komunikace se zákazníkem

kmenová značka = pokrytí mnoha výrobků jednou značkou
individuální značka = vhodná u podniků prodávajících široký sortiment zcela odlišných výrobků

věrnost značce
- tendence zákazníka záměrně a opakovaně kupovat výrobek určité značky
- snižuje rizika spojená s nebezpečím konkurence, budování bariéry proti konkurenci
- zákazník je ochoten zaplatit za výrobek i vyšší cenu

střídání značek
- je opakem věrnosti značce
- jestli je na trhu věrnost značce nižší, je vstup na něj spojen s nižším rizikem

 

Hodnocení referátu Značka výrobku

Líbila se ti práce?

Podrobnosti

  28. prosinec 2012
  4 785×
  192 slov

Komentáře k referátu Značka výrobku