Leč se to zdá nemožné, ale koncem roku 2000 byl vyroben první automobil s pohonem na čistý vzduch. Auto o výkonu 22 kw a maximální rychlosti 110 km/h. Hmotnost motoru je pouze 35 kg. Největší problém tohoto pohonu je ohromná palivová nádrž, která pojme 300 litrů pod tlakem 30 MPa. Takže nádrž je velká skoro jako zavazadlový prostor. Oněch 300 litrů vzduchu vystačí na ujetí pouhých 200 km. Pak se musí nádrž znova naplnit. Na to jsou dvě možnosti, buď v budoucích kompresorových stanic, kde Vám nádrž naplní za pouhé TŘI minuty, ale pokud využijete kompresoru v autě a zapojíte si jej do elektrické zásuvky na 220 V, tak vám naplnění nádrže bude trvat ČTYŘI HODINY.
Takto vypadá motor na vzduch od autora Guy Négre, který založil a vlastní firmu na výrobu automobilů na vzduch Moteur Développement International (MDI). Počítá se s využitím těchto motorů do měst, kde by měl vzduch zlepšovat místo toho, aby zhoršoval. Pokud by byla zakázána auta se spalovacími, hybridními motory nebo na palivový článek pro použití ve městech a k výrobě elektrické energie využívali obnovitelné zdroje energie nebo atomových elektráren stala by se města čistšími než vesnice. Největší problém tohoto motoru je velmi malá účinnost, která se pohybuje pod hranicí 20%. V tom případě je drahé v elektrárnách vyrábět elektrický proud s účinností také kolem 20% a pak jej využívat k pohonu automobilu s ještě menší účinností. Cena prvních vozidel se má pohybovat (v přepočtu z francouzského franku) kolem 344 000,- Kč. Měli by se dodávat jak osobní automobily, tak se předpokládá i pro použití na tramvaje a dokonce lodě.
Takto by měla vypadat vozidla pohybující se pomocí čerstvého vzduchu. Vzduch by se měl před výfukem filtrovat a měl by být čistší než dýcháme v nejčistším koutu světa.
Popis motoru:
Popis motoru:
Air Injector – Vstřikovač vzduchu
Transfer Valve – Posuvný ventil
Expansion and exhaust piston – Roztažný a výfukový píst
Intake compression piston – Nasávací a tlakový píst
Chamber inlet valve – Komorový sací ventil
Constant volume, combustion chamber – Stálý objem, spalovací komora.
Dá se očekávat, že pokud se zpřístupní na většině lokalitách kompresní stanice, tak tento motor i přes některé nevýhody, které jsou mu vlastní brzy dobude svět.
18. květen 2008
3 853×
361 slov