V 70. letech se v New Yorském ghettu (Bronx, Brooklyn, Harlem) začaly vytvářet první hip-hopové skladby, které tvořily především tamnější gangy
V tu chvíli se na scéně objevili Djové GRANDMASTER FLASH A AFRICA BAMBAATAA, kteří se postarali o to, že hip-hop je dnes v USA 2. nejprodávanější hudební směr.
Do té chvíle byl hip-hop , tvořený gangstery, svým způsobem nedokonalý a právě tito 2 výše zmínění pánové dali onomu hudebnímu žánru „štávu“.
Postupem času se tímto hudebním stylem nechali zlákat milióny lidí po celém švětě a hip-hop přestal být pouze hudebním stylem, ale stal se také stylem životním. Image hip-hopových veličin jako byl KRS1 zachvátila celý svět.Právě KRS1 původně bezdomovec, který stříkal grafitty. Až jednou se začal živit pouličním zpěvem hip-hopu. Tímto způsobem si vydělal a začal zpívat po clubech za daleko větší peníze. Roku 1987 vydal spolu se svým kamarádem Scottem Larockem desku s názvem CRINAL MINDED. Texty k písním na tomto albu byly prozatím nejtvrdším svědectvím o životě černochů v Americe. Za pravdu se odjakživa bilo, bije a bít se bude, a proto krátce po vydání desky byl Scott zastřelen.
Stále více mladých černochů se snažilo vyrovnat svým předchůdcům ¨co se hudby týče a stali se také slavnými. Zmíním například RUN D. M. C., De La Soul, Naughty by Nature, Tag Team,….
Hip-hop ale není jen otázkou módního stylu. Například skupina PUBLIC ENEMY ve svých textech klade důraz na rovnoprávnost černochů a bělochů a povzbuzuje černou komunitu.
Koncem 80. let nastal v tomto hudebním směru převrat. Běloši se začali pokoušet tvořit 1. hip-hopové skladby. Mnozí z nich neuspěli, jiní však ano a stali se hvězdami. Například: Hose of Pain, hispánští Cypress Hill, nebo popovější Vanila Ice.
Nyní však stále více hudebníků používá hip-hop jako stroj na vydělávání závratných sum peněz. Například SAEN COMBS známý spíše pod svým pseudonimem PUFF DIDDY, který se prosadil mezi širší veřejností písničkou I`ll be missing you, kterou převzal od svého „kolegy“ Stinga a napsal k ní nový text věnovaný svému příteli, také raperovi, NOTORIUSOVI B. I. G., terý byl zastřelen.
V dnešní době se hip-hop hodně změnil a podléhá komerci stejně jako každý hudební směr.
A proto nezbývá skalním fanouškům nic jiného než poslouchat nové začínající kapely, kterým ještě peníze nestoupli do hlavy, a nebo starší „kousky“.
Na závěr musím konstatovat, že hip-hop byl je a bude doménou černých hudebníků.
28. prosinec 2012
6 840×
399 slov