Podle názvu zjistíme, že motor tohoto auta se skládá z dvou turbín, čím se odlišuje od obyčejného turbodmychadla. Pro tuto výhodu je dvojnásobně složitá soustava vede k růstu ceny. Do této modifikace se montuje vidlicový šestiválec o objemu 2,7l. Vnitřek auta obsahuje celkové elektrické ovládání, imobylizér a dálkově ovládané centrální zamykání.
Pohodlí automobilu je výrazné, i když jenom pro řidiče a spolujezdce po pravé straně.
Jak jsem už psal motor se skládá z dvou turbín. Jde o dvě malé turbínky, odpovídající součtem svých výkonů jedné tradiční, mají menší moment setrvačnosti, takže se mnohem snáze a rychleji roztočí. Důvodem proč se všechna auta nevybavují biturbem je, že s větší složitostí stoupá i cena. Další příčinou je, že tradiční funkční prodlevou se u moderních motorů s jednou turbínou nepodařilo je do značné míry eliminovat. Do této modifikace se montuje vidlicový šestiválec o objemu 2,7l se dvěma paralelně spojenými turbodmychadly a chladičem stlačeného vzduchu. Sním se do modelu Audi A6 montuje šestistupňová přímo řazená převodovka, nebo pětistupňové samočinné ústrojí Tiptronic. Dále se přidává pohon všech čtyř kol quattro R samosvazným mezinápravovým diferenciálem Torsen. Pozinkovaná karosérie i rozsáhlé použití hliníkové slitiny. Stabilizační systém ESP, který v sobě spojuje ABS s elektronicky řízeným rozdělováním brzdného tlaku EBV, naproti skluzový systém ASR a na systém EDS. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením proudícího vzduchu, nízko profilové pneumatiky 215/55 R16. Přední více paprskové zavěšení kol tvoří několik ramen, zadní nezávislé zavěšení spočívá na zdvojených vlečných ramen. Audi A6 se skládá z kompletního elektrického ovládání, imobilizéru, dálkově ovládaného centrálního zamykání, palubní počítač, navigační systém kombinovaný s televizním přijímačem a špičkovou audiosestavou, klimatizace se samotnou regulací teploty pro pravou a levou část kabiny, roletky na sklech zadních dveří. Po celém obsahu auta jsou rozmístěna bodová světla, úložné prostory, nejrůznější kapsy a samozřejmě i pohárky na pohárky. V automobilu jsou rozmístěna dva čelní a dva boční airbagy. Každý z cestujících má k dispozici tříbodové samonavýjecí bezpečnostní pásy, u nichž se dá nastavit výška horního kotevního úchytu a omezovače tlaku. V zadu jsou pak čidla, která indikují zapnutí pásu. Všech pět cestujících mají vlastní opěrku hlavy a do dveří jsou vsazeny výztuhy, které posádku chrání při bočním nárazu. Ve sklopné loketní opěrce zadního sedadla najdeme povinnou lékárničku. Všechny přístroje a tlačítka mají tradiční červené osvětlení.
Myslím si že toto auto slouží pro pohodlnou jízdu řidiče a spolujezdce, nikoli pro čtyřčlennou rodinu. Výhodou je že má velký zavazadlový prostor, účinné a citlivé brzdy. Nevýhodou je příliš měkké pérování a zvýšená hladina hluku uvnitř vozu.
14. únor 2008
5 194×
414 slov