Všechny typy vzducholodí jsou složeny z balónu ve tvaru doutníku naplněného plynem a z gondoly,která je pod balónem.Balón byl u prvních vzducholodí složen z bavlněné látky,která byla nasycena gumou,později byla nahrazena neoprenem a dacronem.Obvyklé plyny používající se k létání vzducholodí jsou vodík a helium.Vodík se používá k létání ve vzducholodích kvůli tomu,že je nejlehčí známý plyn a tak může unést velkou hmotnost,ale bohužel je také velmi hořlavý a tím způsobil již mnoho havárií.Helium neunese tak velkou hmotnost,ale za to je bezpečnější,protože je nehořlavé.První vzducholoď byla skonstruována Henrim Giffardem ve Francii v roce 1852.Giffard postavil 160 kilogramový motor,krerý vyvinul sílu 3 koně.Bálón byl dlouhý 44 metrů a byl naplněn vodíkem.Vyletěl z Paříže a uletěl asi 30 km.Mnohem úspěšnějším konstruktérem dalších vzducholodí byl hrabě Ferdinand von Zeppelin,krerý dokončil svou první vzducholoď LZ-1 v roce 1900.Byla 128 metrů dlouhá a měla průměr 11.6 m.Tato vzducholoď měla 2 motory,které měly výkon 16 koní a rychlost byla 32 km za hodinu.Zeppelin zlepšoval své vzducholodě během 1. světové války a mnoho z jeho vzducholodí byly využity při bombardování Paříže a Londýna.V letech 1920 až 1930 pokračovalo konstruování vzducholodí v Evropě a USA.Vzducholodě se vracejí po šedesáti letech na scénu. Jsou vybaveny nejmodernější technikou a mají sloužit k přeprave velmi težkých a objemných nákladů, ale i k přepravě cestujících nebo výzkumu životního prostředí. Dokonce jsou schopny vyhledávat v terénu zákeřné nášlapné miny.
11. říjen 2007
3 909×
251 slov