pořadatelé:
NÁRODNÍ TECHNICKÉ MUZEUM, FRANCOUZSKÝ INSTITUT V PRAZE, ASOCIACE UŽITÉ GRAFIKY, SYNDIKÁT VÝTVARNÝCH UMĚLCŮ
projekt výstavy:
THIERRY SARFIS
AKAD. MAL. KAREL MÍŠEK
ING. KAMIL BAHBOUH
Plakát je zvláštním grafickým dílem, které se vyznačuje svými nezaměnitelnými specifickými prvky, používanými v prostředí vizuální komunikace: symbolika znaku, umění typografické, komunikační kódy, perspektiva.
V dnešní době, poznamenané možná pozitivně, mnohdy ale i negativně razantním vstupem počítačů do všech sfér lidské činnosti, by mohla jistě vzniknout obava z přílišné automatizace formy. To se týká i umění plakátu.
Výstava, kterou Národní technické muzeum připravilo ve spolupráci s Francouzským institutem v Praze, Asociací užité grafiky a Syndikátem výtvarných umělců, si klade za cíl přesvědčit návštěvníky, že tomu tak není a že i v dnešní době mohou vznikat - a vznikají - velmi kvalitní díla.
Výstava představuje práce jedenácti významných osobností a tvůrčích skupin současné francouzské grafiky. Vive la France!
Vitální Francie se svým charakteristickým šarmem je cítit z každého z vystavených plakátů.
Výstavu Francouzský plakát, naleznete v přízemí pražského Technického muzea na Praze 6.Velká a dobře osvětlená místnost, dává plakátům (také velkého rozměru), dobře vyniknout.Je zde zavěšeno za sebou asi 10 ukázek a to po obou stranách místnosti.
K samotným dílům.Plakáty jsou charakteristické hlavně díky křiklavým barvám, výrazným, barvy se o sebe na některých dílech až tlučou.Jsou to většinou reklamní plakáty, které jsou něčím zajímavé.Je to moderní umění.Umělci v reklamě.Působí plasticky, jednoduše.Jsou zde i recenze na různá divadelní nebo filmová představení (př. reklama na hru Idiot od Dostojevskeho, kde obrovský červený zvon má oči).Recenze na film, kde je přetvarovaný příbor popsán digitálním písmem.Dále například jen citát od Andrého Gida „Je dobře se držet svých zvyků, jen když jsou prospěšné.“. Autor se tuto větu rozhodl umístit na plakát, kde doprostřed plátna umístil fotografii velkého klíče a slova podél něj.Barva klíče byla tmavě šedá a pozadí zase světle šedá, plakát působil depresivně.
Výstřední, extravagantní, francouzské.Typicky nápady francouzských umělců.Mě osobně výstava nijak nezaujala, ale jsem rád, že jsem zde byl a viděl to, co jsem ještě neviděl.
28. prosinec 2012
4 951×
336 slov